Gratis AREI-symbolen voor Visio, QElectroTech, AutoCAD en SVG > 자유게시판 | ArianGallery :: 아리안갤러리

Arian Gallery

Creating new values

일상에 필요한 모든 것들을 연결해주는 새로운 연결, 더 나은 세상

Gratis AREI-symbolen voor Visio, QElectroTech, AutoCAD en SVG

페이지 정보

profile_image
작성자 Kellie Phipps
댓글 0건 조회 65회 작성일 24-07-29 16:17

본문

Het eendraadschema helpt bij het plannen van de stroombanen, terwijl het situatieschema de locaties van de diverse elementen in de elektrische installatie aangeeft. Zo weet u waar stopcontacten, schakelaars, drukknoppen, Aarding en verlichting geplaatst moeten worden. Of bijvoorbeeld aftakdozen, aardingsonderbrekers en andere gebruikstoestellen. Al deze componenten worden in een situatieschema weergegeven op het grondplan van de woning.
Daarna is het stucwerk aan de beurt als alle leidingen erin liggen en de elektra getest is. Dit sluiten van de muren zoals ze dan in de bouw noemen doe je dus pas als alles 100% werkt. Soms denkt men dat zelf elektra aanleggen in een schuur of buiten minder nauw let dan in huis. Nu slaap je wel niet in dat tuinhuis of schuur waar je elektra aan wilt leggen maar veiligheid zou ik altijd zeer serieus nemen. Alles wat je hieronder leest geldt dus ook voor het zelf monteren van elektra leidingen en draden en doorvoeren naar meterkast etc. Buiten heb je natuurlijk ook nog eens te maken met waterdichtheid van alles om kortsluiting te voorkomen.
Vooraleer er elektriciteit gelegd kan worden, moet er een elektriciteitsplan gemaakt worden dat bestaat uit een eendraadschema en een situatieschema. Deze schema’s zijn verplicht en moeten ook aanwezig zijn bij de keuring van de installatie. Zelf als de verbouwing niets met elektriciteit te maken heeft, zijn de tekeningen belangrijk want bij gelijk welke verbouwing is het belangrijk om te weten waar bepaalde leidingen of kabels lopen. Je wil namelijk niet dat bij het leggen van een nieuwe leiding of weghalen van een muur je elektrische installatie geraakt wordt. Het is niet verboden om zelf elektra aan te leggen, en met ervaring plus je goed informeren bij deskundigen is dit ook nog eens veilig te doen als je je laat controleren.
Soms komen daar echter nog kosten bij om je elektriciteit weer conform te maken. Vaak blijft het bedrag relatief beperkt (bv. het plaatsen van een differentieelschakelaar kost tussen de € 45 à 175), maar zijn er kap- en breekwerken nodig? Dat vind ik te gevaarlijk en dat is echt werk voor de elektricien in mijn ogen. Alle elektra die ik aanleg daarnaast laat ik controleren door een gecertificeerde elektricien. Dat zou ik ook altijd adviseren als je zelf de elektra draden gaat trekken en zelf lichtpunten aanleggen.
Er bestaan twee soorten elektrische schema’s die samen het elektriciteitsplan van je woning vormen. Enerzijds is er het eendraadschema en anderzijds het situatieschema. Dankzij beide schema’s heb je een compleet overzicht van het elektriciteitssysteem van je woning. Je weet heel precies hoe de elektriciteit doorheen je huis loopt, welke apparaten op welke aftakkingen zijn aangesloten, waar de schakelaars en lichtpunten zitten en nog veel meer.
De editor ruimt het meeste al voor je op en verbetert je diagram. Je teamleden kunnen verschillende apparaten of besturingssystemen gebruiken; dit is waar andere softwaretools voor het maken van diagrammen tekortschieten. Wanneer je met Lucidchart op de cloud overstapt, kun je diagrammen bouwen volgens het nieuwe "bring your own device (BYOD)"- principe.

댓글목록

등록된 댓글이 없습니다.